11/25/2012

"Cryptus" - podręczny prosty szyfrator

W ramach projektu semestralnego z programowania [C++] w szkole, stworzyłem podręczny prosty szyfrator danych. Tworzony z przymusu w Borland C++ (sic!), napisałem za pomocą gotowych implementacji popularnych algorytmów szyfrowania, które za zgodą autora zaimplementowałem na swoje potrzeby :)

Generalnie, program opiera się na szyfrowaniu i deszyfrowaniu wiadomości wpisanych lub pobranych przez użytkownika z pliku tekstowego - treści. Wszystko za pomocą algorytmów Cezara, ROT13, Dowolnego przesunięcia, AtBash albo XOR.

Program nie ma "zabezpieczać" owych informacji, bowiem powyższe algorytmy nie zapewniają dostatecznego poziomu bezpieczeństwa. Jest tylko formą zabawy dla początkujących kryptografów ;)

Do programu, dodatkowo zaimplementowałem Analizator Haseł mojego autorstwa. Kiedyś stworzyłem takowy również w C++, tyle że obsługiwany na poziomie konsoli.
Teraz zwiększyłem poziom amatorszczyzny ;p - program w sposób graficzny, za pomocą trzech kolorów ocenia budowę hasła, rozkładając je na czynniki (ilość dużych/małych liter, cyfr, znaków specjalnych i długości hasła) :)

Paczka programu, a także źródło dostępne jest tutaj w wersji beta.

3 komentarze:

  1. Program raczej mierny. Dowolne przesunięcie można by było dorzucić do szyfru cezara, po za tym w pewnym momencie dowolnego przesunięcia, szyfrowanie głupieje i nie można by było tego odszyfrować. w skali 1/10 daje raczej mocne 2.

    OdpowiedzUsuń
  2. A na dodatek analizator hasła działa jak by nie chciał. A dokładniej zlicza w jakiś przedziwny sposób i nie wiadomo o co chodzi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Co do tego bezpieczeństwa - to w sumie XOR jest bezpieczny, ale tylko gdy użyjemy one-time pad. :)

    OdpowiedzUsuń

Zastrzegam sobie możliwość usuwania komentarzy, które nie są zbytnio konstruktywne pod względem merytorycznym.