2/06/2013

Pomaturalny pomysł i kolejna sztuczka na Facebooka


Trochę przerwy miałem w blogowaniu, głównie przez zbliżającą się maturę i naukę ku niej czynioną, ale jeszcze tylko trochę czasu... Ostatnio wpadłem na pomysł, aby wszystkie rzeczy na które niestety nie mam czasu teraz – spisywać na kartce i doczekać do czasów pomaturalnych, gdzie pomału i spokojnie będą wdrażane w życie.

Jednym z takich pomysłów jest stworzenie małej sieci VoIP z serwerem stojącym na Trixbox’ie – po co taki lab ? A no po to żeby poznać metody ataków i zabezpieczeń takowych sieci, spisać je wszystkie i puścić w sieć – w sieci zauważyłem dosyć szczątkowe informację na ten temat ;) (mówimy o PL).

Na pewno w wolnych chwilach, będę pomału rozglądał się w tym temacie i jak zauważę coś wartego uwagi – na pewno wrzucę to na mój profil G+ lub bloga. 
Ale żeby nie pisać „pustych” wpisów, postanowiłem że opublikuję jedną sztuczkę, przydatną przy rekonesansie. Sztuczka polega na namierzaniu profili fejsbukowych za pomocą przechwyconego zdjęcia.

zdjęcie z fejsbuka z serwerową nazwą pliku
Bo a nóż widelec zdarzy się, że trafi nam w ręce zdjęcie z fejsbuka – a one zawsze (te ściągnięte prosto z portalu) mają dziwny ciąg liczb. Ostatnio chciałem zlokalizować jedną osobę za pomocą zdjęcia, zostawionego na pulpicie szkolnego komputera – moje podejrzenie padło na trzy ciągi liczb, z czego tylko środkowy zdawał się być wiarygodnym celem do spróbowania.

Dlatego też z nazwy pliku graficznego:
523227_522961041069055_918985922_n.jpg

Skopiowałem środkowy ciąg i wkleiłem w przeglądarce:


I to był strzał w dziesiątkę, moim oczom ukazało się zdjęcie z galerii (poniżej przykład), a poniżej zdjęcia - imię i nazwisko właściciela profilu ;) (ciekawość jest dobrą motywacją dla nauki!)

Zarówno powyższa sztuczka jak i poprzednia, którą opisywałem w grudniu 2k12 są moim zdaniem warte zapamiętania, zwłaszcza w fazie rekonesansu ;)


4 komentarze:

  1. A jak tam w ogóle nauka do matury? Jakie przedmioty piszesz ;>?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieźle, to znaczy - teraz zaczną się już na poważnie ;)

      Przedmioty, szału nie ma - rozszerzony angielski tylko, i WOS dodatkowo (i ofc. majca oraz polski podstawowe) ;)

      Usuń
    2. A gdzie informatyka ;< ?

      // proszę Cię, zmień tę captczę http://img441.imageshack.us/img441/4701/asdzxc.png

      Usuń
    3. Nie chcę informatyki, bo to tak naprawdę jedna wielka bzdura jest :)

      Póki co wyłączyłem weryfikację obrazkową :)

      Usuń

Zastrzegam sobie możliwość usuwania komentarzy, które nie są zbytnio konstruktywne pod względem merytorycznym.